Nowy obowiązek dla instytucji publicznych - oferty pracy tylko przez ePraca!

Print Drukuj

grafika ozdobna

W związku z wejściem w życie nowej ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, od 1 czerwca 2025 roku wprowadzono istotne zmiany dotyczące sposobu zgłaszania ofert pracy przez instytucje publiczne.

Kogo dotyczy nowy obowiązek?

Nowe przepisy obejmują szeroki katalog podmiotów realizujących zadania publiczne lub dysponujących majątkiem publicznym. Obowiązek zgłaszania ofert pracy wyłącznie za pośrednictwem portalu ePraca dotyczy:

  • organów władzy publicznej,
  • samorządów gospodarczych i zawodowych,
  • jednostek organizacyjnych reprezentujących Skarb Państwa,
  • państwowych i samorządowych osób prawnych,
  • podmiotów wykonujących zadania publiczne lub zarządzających majątkiem publicznym,
  • osób prawnych, w których Skarb Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego posiadają pozycję dominującą.

Co się zmienia?

Od teraz zgłaszanie wolnych miejsc pracy przez wymienione wyżej instytucje odbywa się wyłącznie elektronicznie – za pośrednictwem portalu: www.praca.gov.pl

W ramach nowych zasad:

  • wymagane jest założenie konta pracodawcy w systemie ePraca,
  • należy zgłosić ofertę pracy online, z możliwością wskazania konkretnego urzędu pracy prowadzącego ofertę,
  • z systemu mogą korzystać również podmioty realizujące zadania zlecone przez instytucje publiczne. Cel zmian?

Nowe regulacje mają na celu:

  • zwiększenie liczby dostępnych ofert pracy w publicznym systemie,
  • ułatwienie dostępu do zatrudnienia osobom poszukującym pracy,
  • uporządkowanie i ujednolicenie sposobu przekazywania ofert pracy w sektorze publicznym.

Powiatowy Urząd Pracy w Radomiu służy pomocą!

W razie pytań zachęcamy do kontaktu:

tel. 48 386-71-32
pokój 132, siedziba PUP Radom

Informacje o publikacji dokumentu