Marta Budrewicz tel. (48) 386 71 08
tel. (48) 363 99 57 wew. 108
e-mail: mbudrewicz@pupradom.pl
Do zadań Koordynatora należy realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w szczególności:
- wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Powiatowy Urząd Pracy w Radomiu,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Powiatowy Urząd Pracy w Radomiu,
- monitorowanie działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Wytyczne dotyczące zapewnienia dostępności
Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy - bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego – ma prawo złożyć do Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu informację o braku dostępności architektonicznej (w zakresie lokalizacji siedziby Urzędu) lub informacyjno-komunikacyjnej (w zakresie świadczeniu usług przez Urząd), o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności". Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy;
- podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem;
- jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Wnioski o zapewnienia dostępności dotyczące działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu można składać w następujący sposób:
- drogą pocztową na adres:
Powiatowy Urząd Pracy w Radomiu
ul. Ks, Łukasika 3, 26-600 Radom, - drogą elektroniczną na adres:
- Koordynatora do spraw dostępności: mbudrewicz@pupradom.pl
lub - Kancelarii Ogólnej Urzędu kancelaria@pupradom.pl
lub - poprzez ePUAP: epuap.gov.pl
- Koordynatora do spraw dostępności: mbudrewicz@pupradom.pl