- dla prowadzących działalność gospodarczą
Na co można wydać pieniądze z refundacji?
- zakup nowych nie używanych maszyn, urządzeń, wyposażenia i koniecznego oprogramowania związanego z tworzonym stanowiskiem pracy
Czego m.in. Urząd nie może zrefundować?
- wydatków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej:
składek ZUS, opłat związanych z najmem lokalu, podatków, spłaty kredytów, rat leasingu
- kosztów budowy czy remontów
- zakupu towarów (np. do sklepu)
- zakupu nieruchomości
- zakupów od członków rodziny
Aby otrzymać refundację - jakie dokumenty?
- wniosek o przyznanie refundacji
Do wniosku dołączamy także:
- oświadczenia minimum dwóch poręczycieli
- formularz de minimis
- zgłoszenie oferty pracy w ramach refundacji
Ile trwa rozpatrzenie wniosku?
Staramy się, aby wniosek był rozpatrzony wciągu 2-3 tygodni, pod warunkiem, że jest kompletny i prawidłowo wypełniony.
Maksymalnie trwa to do 30 dni.
Jak Powiatowy Urząd Pracy ocenia wniosek?
- czy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy firma zanotowała spadek zatrudnienia
- jakie stanowisko pracy chce tworzyć lub doposażyć przedsiębiorca
- jakie proponuje wynagrodzenie
- jakie wymagania ma wobec przyszłych pracowników
Wnioskodawca podpisuje umowę z Urzędem - i co dalej?
W ciągu trzech miesięcy:
- robi zakupy za własne środki
- rozlicza się z faktur w Powiatowym Urzędzie Pracy
- zgodność zakupów z wnioskiem i fakturami kontrolują pracownicy Urzędu
- wnioskodawca zatrudnia bezrobotnych na refundowane miejsca pracy. Wcześniej dostają oni skierowanie z PUP. Wyjątek stanowią członkowie rodzin, których nie wolno zatrudnić w ramach refundacji
- dostarcza umowę o pracę nowych pracowników i zgłasza ich do ZUS-u
Teraz spodziewaj się przelewu pieniędzy z Powiatowego Urzędu Pracy!
Obowiązki wnioskodawcy wynikające z refundacji:
- utrzymanie przez 24 miesiące refundowanych miejsc pracy
- utrzymanie średniego stanu zatrudnienia z dnia złożenia wniosku
(powiększonego o zrefundowane stanowiska pracy) - składanie co 3 miesiące oświadczenia o stanie zatrudnienia